کد خبر: ۱۶۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر پیمان اسدی با اشاره به اقدامات موثر در پیشگیری از گرمازدگی اظهار کرد: وقتی که برای مدت طولانی در معرض تابش آفتاب یا در یک محیط گرم هستید و همچنین قبل و بعد و در طی ورزش، مصرف مایعات را بیشتر کنید.

وی با تاکید بر خودداری از پوشیدن لباس‌های ضخیم که مانع تعریق و دفع گرما می‌شود، گفت: به طور کلی در تابستان و هوای گرم مصرف مایعات را باید بیشتر و از مصرف چای، قهوه و انواع کولاها خودداری کرد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ گیلان بر لزوم استفاده بیشتر سبزیجات و میوه‌جات تاکید و تصریح کرد: ساعات ۱۲ تا ۱۵ که شدت گرما در تابستان بیشتر است، در صورت امکان از منزل بیرون نیاییم. اسدی ادامه داد: چنانچه در هوای گرم ورزش می‌کنید، سعی کنید تمرینات شدید را صبح زود و یا عصر که هوا خنک است انجام دهید.

وی افزود: چنانچه یکی از اعضای خانواده، پوست خشک و داغ داشت یا دچار هذیان، تشنج و یا عدم هوشیاری شد، سریعا با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و فرد را در وضعیت خوابیده قرار داده و محیط را خنک کرده و پاهایش را بالاتر از سطح بدنش قرار دهید.

رئیس‌ اورژانس ۱۱۵ گیلان با بیان اینکه آب سرد روی گردن، شانه و کشاله ران فرد گرمازده باید قرار داد و مرتبا او را باد زد، گفت: از دادن هرگونه داروی تب‌بر به فرد باید خودداری کرد؛ همچنین اگر فرد هوشیاری ندارد، او را به پهلو خوابانده و از خوراندن مایعات و... به وی اجتناب شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار